Persbericht:

MeDirect kondigt uitbreiding van digitale diensten aan en realiseert een winst na belasting van €11,9 miljoen voor 2023

27 maart 2024 – MeDirect Group, een pan-Europese digitale bank, heeft in 2023 een winst na belasting van €11,9 miljoen aangekondigd, een verbetering ten opzichte van 2022 (€8,7 miljoen). MeDirect Group heeft deze resultaten bereikt door zich te focussen op een duurzame groei, constante innovatie en het schaalbaar maken van haar bedrijfsmodel. Het totale aantal retail klanten van MeDirect groeide met 23% naar 133.000. Verder zag MeDirect het totale klantvermogen toenemen met 18% naar €5 miljard, waarvan €1,7 miljard Assets under Custody.

Het aantal beschikbare producten op MeDirects platform is uitgebreid met onder andere betaal-, spaar- en vermogensbeheeroplossingen. Daarnaast heeft MeDirect ingezet op de verbetering van het onboarden van klanten en gebruiksvriendelijkheid van haar platform. De lancering van fysieke en virtuele betaaldiensten in Malta in juli 2023 versterken MeDirects positie in het bieden van naadloze digitale bankdiensten.

In 2023 lanceerde MeDirect in Nederland en België haar vermogensbeheerproduct MeManaged, dat eerder al succesvol was geïntroduceerd in Malta. Dit past in de missie van MeDirect om klanten de middelen te bieden om hun vermogen zelfstandig en met vertrouwen te vergroten. Met de introductie van onze diensten in Nederland afgelopen mei, werd een belangrijke mijlpaal behaald, resulterend in een veelbelovende toename van zowel nieuwe klanten als de bekendheid van ons merk.

Deze ontwikkelingen zijn mede mogelijk door MeDirects inzet van geavanceerde technologie. Deze geavanceerde technologie stelt MeDirect in staat om innovatief, en schaalbaar te zijn, maar zorgt ook voor een sterke risicobeheersing. Het platform van MeDirect wordt gekenmerkt door een buitengewone betrouwbaarheid, met een gemiddelde uptime van 99,99% over alle klantcontactpunten. MeDirect is daarnaast trots op de erkenning als één van de beste platforms voor sparen en beleggen in België.

Arnaud Denis

Arnaud Denis, CEO van MeDirect Group:

“In 2023 hebben we onze dienstverlening en platformen verder ontwikkeld en geoptimaliseerd. Onze focus lag op het uitbreiden van onze vermogensbeheer- en digitale bankdiensten. Dit doen we door voortdurend te innoveren en onze diensten af te stemmen op de behoeften van onze klanten, met een duidelijke focus op technologie en klantvriendelijkheid.”

Als systeembank in Malta, wordt MeDirect gereguleerd door de Europese Centrale Bank onder het Europese Single Supervisory Mechanism waardoor het moet voldoen aan de strengste bancaire eisen in Europa. Aan het einde van 2023 was MeDirects total capital ratio 20.3% en haar Liquidity Coverage Ratio 209%. Dergelijke ratio’s overtreffen alle toezichthoudelijke doelstellingen, aanbevelingen en buffers.

Meer informatie, inclusief het volledige Jaarverslag en de Financiële Verklaringen, is beschikbaar op:

MeDirect Bank (Malta) plc, company registration number C34125, is licensed to undertake the business of banking in terms of the Banking Act (Cap. 371) and investment services under the Investment Services Act (Cap. 370). MeDirect Bank (Malta) plc is regulated by the Malta Financial Services Authority as a Credit Institution under the Banking Act 1994.