Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen over de producten, de tools en de diensten van MeDirect. Om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken staan de vragen ingedeeld in verschillende categorieën.

 

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Wie is MeDirect?

Wie zijn de mensen achter MeDirect?

Wat is de achtergrond van MeDirect?

Uit welk land komt MeDirect?

Klant worden

Zijn er kosten verbonden aan het openen en aanhouden van een rekening?

Kan ik een gezamelijke rekening openen?

Wat zijn de vereisten om klant te worden bij MeDirect?

Hoe kan ik een klant worden?

Sparen

Hoeveel geld kan ik dagelijks overschrijven op mijn MeSave spaarrekening?

Kan ik vrij geld storten en opnemen op mijn MeSave spaarrekening?

Staat mijn spaargeld veilig bij MeDirect?

Welke voorwaarden gelden er voor MeSave?

Hoe wordt de rente op mijn rekening berekend en uitgekeerd?

Biedt MeDirect een Spaarrekening aan?

Zijn er kosten verbonden aan het openen en beheren van een spaarrekening?

Portefeuille overboeken

Zijn er kosten verbonden aan het overboeken van mijn bestaande portefeuille naar MeDirect?

Kan ik mijn bestaande portefeuille overboeken naar MeDirect?

Rekening beheren

Hoe worden de beheerskosten in rekening gebracht?

Kan ik mijn betaalrekening overzetten naar MeDirect?

Wat gebeurt er als ik kom te overlijden?

Kan ik mijn rekeningafschriften online bekijken?

Hoe kan ik mijn rekening sluiten?

Geldoverboekingen en betalingen

Hoe wijzig ik de begunstigden op mijn rekening?

Wat gebeurt er met mijn doorlopende opdracht als het saldo op mijn rekening onvoldoende is?

Hoe kan ik geld opnemen van mijn rekening?

Kan ik doorlopende opdrachten aanmaken?

Hoe wordt de wisselkoers bepaald?

Kan ik online valuta wisselen?

Hoe kan ik geld op mijn rekening storten?

Hoe kan ik geld overboeken van mijn MeDirect rekening?

Beleggingsorders

Welke ordertypen zijn er beschikbaar?

Hoe weet ik of mijn order is uitgevoerd?

Hoe vind ik het product dat ik wil kopen?

Hoe plaats ik een order?

Corporate actions

Kan ik een aandeelhoudersvergadering bijwonen?

Hoe ontvang ik nieuwe aandelen of rechten als gevolg van een corporate action?

Ik heb een keuze doorgegeven voor een corporate actions. Waarom kan ik mijn desbetreffende belegging niet meer verkopen?

Wat gebeurt er als ik de deadline voor het terugsturen van mijn keuze mis?

Kan MeDirect me adviseren over de optie die ik moet kiezen?

Waarom is de deadline voor corporate actions voor MeDirect eerder dan de door het bedrijf gecommuniceerde deadline?

Zijn er corporate actions die MeDirect niet aanbiedt?

Hoe kan ik mijn corporate action keuze doorgeven?

Hoe ontvang ik informatie over corporate actions?

Wat is het verschil tussen een verplichte en een vrijwillige corporate action?

Mobiele app

Wat moet ik doen als ik een ander mobiel apparaat neem?

Wat moet ik doen als mijn mobiele apparaat gestolen is?

Hoe kan ik mijn MeDirect mobiele app koppelen aan mijn rekening?

Hoe download ik de MeDirect Mobiele App?

Welke diensten zijn beschikbaar via de MeDirect Mobile App?

Klachten

Bij wie kan ik terecht als ik een klacht heb?

Wat als ik het niet eens ben met de oplossing die MeDirect biedt?

Privacy & AVG

Hoe beschermt MeDirect klantinformatie?

Wat doet MeDirect op het gebied van privacy?

Wat is de AVG?