|me> solo

Beleggen?
Dat regel ik zelf

Of je nu wel of niet thuis bent in de beleggingswereld dat doet er voor ons niet toe. MeDirect zorgt ervoor dat jij alles in huis hebt om je geld aan het werk te zetten – veilig, eenvoudig en helemaal zoals jij wilt. Kies de ETF’s, fondsen of aandelen die je wilt en begin meteen met beleggen. 

Gratis beleggingscursus voor alle klanten

Open nu een rekening bij MeDirect en ontvang een gratis beleggingscursus ter waarde van €149.

IEX Beste keuze 2023

Nominatie IEX Gouden Stier 2023

Expert rating Finner 2023

Beleggen met onze gebruiksvriendelijke app

In onze app kun je aandelen, ETF’s en fondsen aankopen en verkopen en je portefeuille in detail doornemen – overal en altijd. Onze goed gewaardeerde app is beschikbaar voor iOS en Android in de App Store en de Play Store.

Onze MeSolo tarieven in het kort

ETF's/fondsen

0

transactiekosten

Aandelen

0,10%

(min. €3 of €4, verschillend per beurs)

Servicefee

0,30%

per jaar excl. BTW

Kort overzicht van ons aanbod

Je hebt de keus uit ruim 4.000 beleggingproducten. Om goed te kunnen beleggen, moet je weten welke mogelijkheden je hebt. Wij lichten ze helder toe, zodat je over alles beschikt om goed gefundeerde beslissingen te nemen.

Fondsen

Beleggingsfondsen zijn een verzameling van meerdere beleggingen. Deze worden samengesteld en beheerd door financiële professionals.

Aandelen

Directe investering in een bedrijf, waarvan de waarde afhankelijk is van succes en markt. Het rendement wordt behaald via koerswinst of dividend.

Obligaties

Lening aan bedrijven of overheden voor hun investeringen. De waarde wordt beïnvloed door de kredietwaardigheid van de uitgever en de marktrente.

ETF

ETF's

Een ETF is een verzameling van verschillende aandelen die samen de trend van een bepaalde aandelenmarkt of financiële index volgen.

Wij werken alleen met de beste partners in de markt

Overtuigd? Begin met zelf beleggen, ondersteund door MeSolo.

Veelgestelde vragen

Zijn er kosten verbonden aan het overboeken van mijn bestaande portefeuille naar MeDirect?

Nee, wij brengen geen kosten in rekening voor het overboeken van je effecten van je huidige aanbieder naar je rekening bij MeDirect. Sterker nog, wij betalen de kosten die jouw huidige bank jou in rekening brengt aan je terug, met een maximum van 0,50% van de totale waarde van de effecten die worden overgeboekt.

Kan ik mijn bestaande portefeuille overboeken naar MeDirect?

Je kunt je bestaande portefeuille overdragen, behalve complexe financiële instrumenten of andere financiële instrumenten die we niet online kunnen verhandelen. Je kunt ons een overzicht van je portefeuille sturen samen met een overboekingsformulier. Je vindt dit formulier op https://www.medirect.nl/formulieren. Wij beoordelen dan je posities om te bevestigen of wij de effecten die je bezit kunnen toevoegen aan ons verhandelbare assortiment effecten.


Wij nemen de overboeking vervolgens helemaal uit handen voor je. In het geval jouw huidige bank kosten in rekening brengt om jouw portefeuille naar ons over te boeken zullen wij deze kosten vergoeden tot een maximum van 0,50% van de waarde van de portefeuille.

Welke ordertypen zijn er beschikbaar?

Je kunt aandelen en ETF's kopen of verkopen middels marktorders of limietorders.

Marktorders: Als je een marktorder plaatst, zal jouw order worden uitgevoerd tegen de best beschikbare marktprijs op dat moment.
Limietorders: Bij het indienen van een limietorder, moet je een limietprijs bepalen. Aankooporders zullen alleen worden uitgevoerd tegen een prijs die gelijk is aan of lager is dan de limietprijs, terwijl de verkooporders enkel zullen worden uitgevoerd tegen een prijs die gelijk is aan of hoger is dan de limietprijs.


Je kunt kiezen uit drie verschillende soorten limietorders:

Fill or Kill: een FOK-order wordt onmiddellijk uitgevoerd in zijn geheel of geannuleerd. Fill or kill limit orders zijn niet beschikbaar voor effecten genoteerd op de Europese markten.
Immediate or Cancel: uw IOC-order wordt onmiddellijk uitgevoerd in zijn geheel of gedeeltelijk, of de order (of niet-uitgevoerde delen ervan) wordt geannuleerd. Voor dit ordertype worden gedeeltelijke uitvoeringen geaccepteerd, in tegenstelling tot een FOK-order, die onmiddellijk moet worden uitgevoerd in zijn geheel of geannuleerd.
Good for the Day: de order komt automatisch te vervallen indien deze niet uitgevoerd wordt aan het eind van de dag dat de order is geplaatst. Een good-for-the-day-order is een order die goed is voor die dag alleen. Als de order (of niet-uitgevoerde delen ervan) niet wordt uitgevoerd, wordt deze geannuleerd. Je kan, als je dat wilt, de order dan opnieuw plaatsen.


Alle limietorders vervallen op het einde van de beursdag.


Orders in beleggingsfondsen worden altijd opgegeven als marktorders en worden uitgevoerd tegen de NAV (de dagprijs die door het fondshuis wordt bepaald). Deze orders worden vaak pas na 2 tot 5 dagen bevestigd door het fondshuis. Tot die tijd zal de order de status 'Pending' hebben.

Hoe weet ik of mijn order is uitgevoerd?

Zodra een order is uitgevoerd, ontvang je een beveiligd bericht via de online omgeving. Ook kun je een afschrift van de transactie downloaden vanuit de transactiegeschiedenis door te klikken op 'Mijn beleggingen' en 'Handelsgeschiedenis' te selecteren. Uitgevoerde orders worden weergegeven in 'Mijn beleggingsoverzicht', terwijl nog uitstaande transacties worden weergegeven onder 'Openstaande transacties'.

Hoe vind ik het product dat ik wil kopen?

Je kunt ons hele assortiment aan verhandelbare effecten verkennen op je online handelsplatform door op 'Handel' te klikken en 'Een order plaatsen' te selecteren. Je kunt individuele effecten opzoeken op ISIN, ticker of naam, of je kunt effecten met specifieke kenmerken zoeken, zoals uit een specifieke sector, in een specifieke valuta, enz. met behulp van de zoek- en filterfuncties.

Hoe plaats ik een order?

Zodra je een beleggingsrekening hebt geopend en toegang hebt tot je online handelsplatform, kun je op verschillende manieren een order plaatsen. Als je de naam, ticker of ISIN-code van het effect weet, kun je vanuit je dashboard een order plaatsen' door:

  • Te klikken op 'Handel' en 'Een order plaatsen' te selecteren
  • Te klikken op 'Mijn beleggingen', 'Overzicht' te selecteren en op de knop 'Beleggen' te klikken

Je kunt ook orders plaatsen via de zoekfuncties. Deze helpen je bij het zoeken naar beleggingen en stellen je in staat om orders te plaatsen door te klikken op de knop "Order plaatsen" naast elk financieel product. Je kunt de zoekfuncties rechtstreeks openen via het menu 'Handel' of door te klikken op 'Producten doorbladeren' en 'Beleggingsproducten ontdekken' te selecteren, waar je een van de beleggingscategorieën kunt kiezen.

Je kunt ook effecten die je al bezit, kopen of verkopen door te klikken op 'Mijn beleggingen' en te kiezen voor 'Overzicht'. Vervolgens klik je op een effect en kies je of je wilt kopen of verkopen."

Kan ik een aandeelhoudersvergadering bijwonen?

Je belegging wordt veilig beheerd op onze rekening op naam, zodat wij je onze lage kosten kunnen aanbieden. Dit betekent echter dat we je niet de mogelijkheid kunnen bieden om stemmen in te dienen of bedrijfsvergaderingen bij te wonen.

Hoe ontvang ik nieuwe aandelen of rechten als gevolg van een corporate action?

De aandelen/rechten zullen beschikbaar zijn voor verhandeling zodra ze zichtbaar zijn in je beleggingsportefeuille.  Hou er rekening mee dat er een vertraging van 1 of 2 dagen kan zijn bij het crediteren van rechten vanwege markt-/operationele beperkingen.

Ik heb een keuze doorgegeven voor een corporate actions. Waarom kan ik mijn desbetreffende belegging niet meer verkopen?

In bepaalde scenario's wordt je belegging geblokkeerd na ontvangst van je keuze voor de specifieke corporate action. Een voorbeeld van dit scenario is een overnamebod of een terugkoopbod van een bedrijf. Zodra een instructie is ingediend, kun je jouw betreffende effecten niet meer verkopen. Wil je jouw instructie intrekken neem dan contact op met onze klantenservice op 030 203 5900

Wat gebeurt er als ik de deadline voor het terugsturen van mijn keuze mis?

Als je de deadline die geldt voor een corporate action hebt gemist, wordt de standaardinstructie als optie toegepast op jouw effecten. Je kunt de standaardinstructie terugvinden in de informatie die we je gestuurd hebben.

Veelgestelde vragen