Bij MeDirect Bank vinden we het belangrijk dat iedereen onze digitale diensten kan gebruiken — ook mensen met een beperking. Daarom werken we actief aan het verbeteren van de toegankelijkheid van onze website en mobiele app.
We doen dit in lijn met de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn (EU) 2019/882, die vanaf juni 2025 verplicht is voor banken. In Nederland is deze richtlijn omgezet in nationale wetgeving. Als financiele instelling volgen wij deze richtlijnen als onderdeel van goed digitaal ondernemerschap.
We zorgen ervoor dat onze digitale omgeving voldoet aan de internationale toegankelijkheidsnorm WCAG 2.1 niveau AA. Dit betekent onder andere:
– Onze website en app zijn te bedienen met het toetsenbord
– Beelden en knoppen hebben een duidelijke beschrijving (alt-tekst)
– De pagina’s zijn logisch opgebouwd en makkelijk te lezen
– We zorgen voor voldoende kleurcontrast en schaalbare tekst
– Video’s en andere media krijgen ondertiteling of transcriptie (waar mogelijk)
Toegankelijkheid is nooit ‘af’. We blijven verbeteren. Heb je moeite met het gebruik van onze digitale diensten? Of zie je iets dat beter kan? Laat het ons weten. Jouw ervaring helpt ons om onze diensten nog inclusiever en gebruiksvriendelijker te maken.
Wil jij de website verlaten?
Houd er rekening mee dat het beleid van de externe site, of dat van een andere MeDirect-website, kan verschillen van de algemene voorwaarden en het privacybeleid van deze website. De volgende website wordt in een nieuw browservenster of tabblad geopend.
Let op: MeDirect is niet verantwoordelijk voor enige inhoud op sites van derden, noch suggereert een link goedkeuring van die sites en/of hun inhoud.